Menu

zwierzenia pewnej niani

z życia kobiety wielozadaniowej

zdrowe słodycze w programie pani Bosackiej- kto nie oglądał, niech przeczyta!!!

ginny84

E 124 E 133 E 110

Właśnie oglądam Wiem co jem na tvn style. Tym razem pani Bosacka mówi o zdrowych słodyczach. Wymieniła właśnie powyższe E jako składniki, których ustawowo powinni unikać producenci słodyczy. No i my. 

Pożywne są orzechy, ale bez polewek, panierek. 100 g orzechów w miodzie ma tyle kalorii co dwa schaboszczaki albo 7 pulpetów!!! Ponadto wartościowe są suszone owoce: śliwki, żurawina, daktyle, morele. Ale postarajcie się, by nie były konserwowane dwutlenkiem siarki, czyli E 220 !! Jednak jeśli już kupiliśmy takowe, przed zjedzeniem trzeba je wypłukać ;-)

A jak zrobić domową chałwę? No z sezamu! Trzeba go uprażyć, po przestudzeniu zmienić w malakserze, dodać miód i ewentualne smakowe dodatki, jak na przykład wanilię, orzechy. Przełożyć do foremek, wstawić do lodówki.

 A z czego powinny składać się zdrowe lody? Wystarczy tylko mleko cukier śmietana masło i dodatek smakowy. Wszystko co jest ponad to sprawia, że pojawia się chemia. :( Uwielbiam lody, mam to szczęście, że w naszej rodzinie są lodziarze z powołania i mogę śmiało sobie czasem pozwolić na lodowe szaleństwo, bo u nich na pewno będzie smacznie i zdrowo. 

Pamiętajmy- cukierki z witaminami nie zastąpią prawdziwego źródła witamin-owoców i warzyw!! Poza tym witaminy w słodyczach są syntetyczne, czyli wchłaniają się tylko w 3-10 procentach.

Generalnie najważniejsza jest jedna zasada- im krótsza lista składników, tym zdrowszy produkt. 

XOXO 

© zwierzenia pewnej niani
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci