kilka wpisów niani, córki, siostry, przyjaciółki, koleżanki, dziewczyny, kochanki...a przede wszystkim kobiety
piątek, 22 lipca 2016

Pięknie pomalowana, nieprawdaż?

 

PannamlodawKosovie_article

Lidl ma to do siebie, że wpraowadza ciekawe produkty podczas akcji tematycznych. Ponieważ lubimy pikantne jedzenie, skusiłam się na słoiczek zielonych papryczek. I nie żałuję :-)  Zaraz idę po kolejne. A wieczorem dodam je do chlebka śródziemnomorskiego, który zamierzam upiec swojemu mężczyźnie.

XOXO




DSC_30662

 

12:11, ginny84
Link Dodaj komentarz »

Ojj, bardzo się rozczarowałam firmą Mlekovita. Kupiłam online śmietanę od nich. I okazało się, że jest wzbogacona skrobią modyfikowaną. Blehhhśmietana 18% Mlekovita

Używacie ziół? Na prawdę warto! Dla mnie skutecznie zastępują sól. Nie dodaję jej już od dłuższego czasu do niczego. I zauważam bardzo pozytywne tego skutki. Odkrywamy nowe smaki, nowe kombinacje. Gotowanie i pieczenie stało się jeszcze większą przygodą. 

Poniżej kilka wskazówek i właściwości niektórych ziół
Bazylia- przyspiesza trawienie, ale i przeciwdziała wzdęciom. Oprócz mięs, jest doskonałym dodatkiem do zup, sałatek i warzyw.
Oregano- ma właściwości antyseptyczne i przeciwzapalne.
Rozmaryn- warto go dodawać do mięs, pasztetów, farszów ponieważ ułatwia trawienie tłuszczów.
Majeranek- zawiera duże ilości wapnia i świetnie pasuje do pieczeni i dań z roślin strączkowych, np. zupy grochowej czy fasolowej.
Tymianek- ma właściwości bakteriobójcze i tak samo jak oregano, powinien być dodawany pod koniec gotowania szczególnie ostrych sosów, ciężkich zup, pasztetów, ale także serów, sałat i warzyw.
Chili- nie tylko przyspiesza proces przemiany materii, ale także przyczynia się do szybszego spalania kalorii.
Pietruszka- natka, wspomaga odprowadzanie wody z organizmu, ma działanie moczopędne, jest ogromnym źródłem witamin i antyosydantów. 
Kurkuma- podobno szczypta tej przyprawy dziennie ratuje życie, ma silne działanie przeciwzapalne i antynowotworowe. Ale nie warto jej kupować w mieszaknach przypraw, jest jej tam na prawdę niewiele. 

XOXO

środa, 20 lipca 2016

Bo na śniadanie jednak nie do końca pasuje ;) Polecam twarożek z łososiem i pomidorem. 

Zagnieć kruche ciasto razowe.
1 jajko
125 gram masła (zimnego)
250 g mąki razowej żytniej
szczypta soli
Włóż na godzinę do lodówki, bądź na przynajmniej kwadrans do zamrażalnika.

W tym czasie przygotuj masę jajeczną:
3 jajka rozkłóć, dodaj do nich
pół łyżeczki soli
pieprz cayenne lub czarny, jeśli nie lubisz ostrych potraw
200 ml śmietany- u mnie 18 %
gałka muszkatołowa- opcjonalnie. 

Umyj i pokrój w plastry cukinię. 

Wyjmij ciasto z lodówki i rozprowadź w formie do tarty bądź tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Wstaw do piekarnika na 20 minut, w temp. 180 stopni.Po tym czasie wyjmij formę z piekarnika. Na wierch wyłóż pokrojoną w plasterki cukinię, wszystko zalej masą złożoną z jajek i śmietany. Ja dodatkowo posypałam wszystko koperkiem. Można też dodać cebulę.
Całość włóż do piekarnika i piecz ok. 35-40 minut.
Nie nakładaj od razu upieczonej, bo nadzienie się rozleje. Odczekaj chwilę po wyjęciu z piekarnika.
Możesz podać kisz z rukolą przyrządzoną z czerwonymi koktajlowymi pomidorkami i sosem miodowo- musztardowym.

Podobne przepisy możecie też znaleźć na moim typowo kulinarnym blogu meskiekanapki.blog.pl

 

XOXO

wtorek, 24 maja 2016

Tak!  To serio do siebie pasuje.

Grilluję szparagi na patelni z oliwą, do czasu aż będą miękkie- sprawdzam widelcem.

W tym czasie kroję sałatę lodową ( tak, ją można kroić), dodaję pokrojone w ćwiartki truskawki, pomidorki koktajlowe ( opcjonalnie), kilka pokrojonych drobno plasterków szynki parmeńskiej. Na koniec pokrojone w kilkucentymetrowe kawałki grillowane szparagi. Polewam delikatnie balsamico modeno. posypuję ulubionymi ziołami. Na wierzchu można posypać parmezanem, słonecznikiem. Jeśli dodacie kilka łyżeczek ugotowanej kaszy jaglanej- zyskacie danie obiadowe.
W przepisie nie ma nic o soli- bo jej unikam. Ale jeśli ktoś nie musi- szparagi przed grillowaniem solimy.

Smacznego

poniedziałek, 16 maja 2016

W mojej szkole przynajmniej.

Nie ma ocen, ławki niemile widziane. Wszystko, co stare, znane i stabline jest bleeeh.

Zaczęłam przygodę z OK- ocenianiem kształtującym, bądź jak kto woli- ocenianiem wspierającym ucznia.

Pytanie- czym jest NaCoBeZU?  Jakieś propozycje? :)

środa, 10 czerwca 2015

Niania na wygnaniu. Właśnie zamieszkałam w Niemczech, kiedy postanowiłam pisać ten blog.

Z wygnania wróciłam i ułożyłam sobie życie w kraju. Tutaj też się wygnałam z miłości. Ze stolycy przeniosłam do małego miasteczka, które jak do tej pory sprawia wrażenie tego, czego w życiu szukałam. 
Kariera rozwija się systematycznie i całkiem sensownie. Znalazłam ludzi, których mogę zwać mentorami. Placówkę, która daje mi szanse rozwoju i satysfakcję z wykonywanego zawodu.

Tu chcę żyć. Tu kocham, pragnę, marzę i czasem cierpię. Najczęściej cierpię z tęsknoty. Za mamą, za tym, co przede mną, a na co czeka większość kobiet w moim wieku. To też takie wygnanie...

Wychodzi na to, że każdy może być życiowym banitą...

XOXO

kiedy Twój facet rozkręca umywalkę, bo wpadł Ci tam kolczyk...

Tak, to jest miłość :) 

niedziela, 07 czerwca 2015

Masz tak czasem, że w sumie to byś poszła do kosmetyczki, bo tu pory, tu pierwsze zmarszczki.. Ale tak nie za bardzo wiesz, co chcesz zrobić, jaki zabieg wybrać. Dodatkowo, jeśli nie masz swojej sprawdzonej i zaufanej kosmetyczki, boisz się, że ktoś Cię naciągnie na niepotrzebne koszty a zabieg zamiast pomóc- zaszkodzi.

Z potrzeby piękna- salon kosmetyczny, który na swojej stronie fb publikuje opisy swoich zabiegów. Dzięki nim wiele mi się w łepetyne rozjaśniło :)

Salon Z Potrzeby Piękna Ewelina Gładki

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 102
| < Sierpień 2016 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
O autorze
Tagi